zdrav obrok z jabolkom

Kako hujšati?

Prekomerna telesna teža je v večini primerov posledica nepravilnega načina prehranjevanja in prevelikega vnosa energije. Če želi posameznik izgubiti telesno težo, mora prilagoditi svoje prehranjevalne navade, kar pa terja veliko truda in discipline, zato se zdravih prehranjevalnih navad ljudje v veliki meri ne držijo. Ko se posameznik odloči, da bo začel hujšati, ima na voljo veliko različnih načinov, ki pa se med seboj razlikujejo. Najbolj uporabljene so hitre shujševalne diete, ki obljubljajo izgubo telesne teže v zelo kratkem času.

Obstaja mnogo diet, vsem pa je skupna zmanjšana količina energije, ki jo posameznik zaužije v primerjavi s predhodnimi prehranjevalnimi navadami. Večina diet je seveda učinkovitih, vendar delujejo le toliko časa, kolikor se jih posameznik drži, kasneje pa se vrne nazaj v ustaljeno prakso in ponovno začne pridobivati telesno težo. Tako imenovani jo-jo efekt še bolj pripomore k pridobivanju telesne teže in s tem posledično tudi k nezadovoljstvu posameznika.

Po mnenju (naših) strokovnjakov je najboljši način izgube telesne teže sprememba ustaljenih prehranjevalnih navad, vendar nikakor ne na hitro. Spremembe v uživanju in izbiri hrane mora posameznik spreminjati počasi in jih v svoje življenje implementirati do te mere, da lahko postanejo prave prehranjevalne navade.

Ohranjanje ali izguba telesne teže s pomočjo nadomestnih obrokov za nadzor nad telesno težo je dokazano učinkovit način na poti k spremembi prehranjevalnih navad posameznika. Zamenjava ustaljenega obroka, ki ima previsoko energijsko vrednost, z nadomestnim obrokom pripomore, da posameznik omeji previsok vnos energije, zaradi katerega ima pozitivno energijsko bilanco. Učinkovitost hujšanja z nadomestnimi obroki je znanstveno podprto dejstvo, zaradi katerega je tudi EFSA (Evropska agencija za varno hrano) izdala pozitivno mnenje in dovolila zdravstvene trditve, ki govorijo o ohranjanju in izgubi telesne teže z uporabo nadomestnih obrokov za nadzor nad telesno težo.

Več na spletni strani EFSA >>