zdrav obrok z jabolkom

Skupine živil in prehranska piramida

Skupine živil v prehrani

Uravnotežena prehrana je po priporočilih pretežno sestavljena iz ogljikovih hidratov, ki naj predstavljajo več kot 50 % dnevnega energijskega vnosa. Najpomembnejše vire predstavljajo žita, zelenjava, krompir in sadje. Delež maščob, ki jih dobimo iz rastlinskih olj in maščob živalskega izvora, naj bo v prehrani nižji od 30 % energijskega vnosa; približno 10–15 % dnevne energije pa naj predstavljajo beljakovine živalskega in rastlinskega izvora (iz mleka in mlečnih izdelkov, mesa, rib ter žit in stročnic). Da lahko vso potrebno energijo pridobimo v pravilnem razmerju, je treba v dnevni jedilnik v okviru posameznih skupin živil vključiti čim več raznovrstnih živil. Glede na priporočila bi moralo biti v prehrani približno 80 % potrebne energije, zaužite z živili z veliko hranilno in hkrati nizko energijsko gostoto. Med živila z visoko hranilno gostoto sodijo polnozrnati izdelki, zelenjava, sadje, mleko, ribe, manj mastno meso in stročnice. Ustrezno načrtovanje prehrane si najlažje predstavljamo v obliki prehranske piramide, ki temelji na količinskem vključevanju šestih skupin živil (zelenjava, sadje, žita in žitni izdelki, mleko in mlečni izdelki, meso in mesni izdelki ter maščobe) v vsakodnevno prehranjevanje.