| Hujšanje

Boksarji tekmujejo v kategorijah po teži in se stehtajo 24 ur pred samo borbo. Takrat mora skala na tehtnici pokazati težo želene kategorije. Načini hujšanja so različni. Mi smatramo, da je način za katerega se je z nami odločil borec Jani, glede na njegove cilje prava in zdrava izbira.

Hujšanje pred svetovnim prvenstvom

 

Kako je Jani dosegel želeno težo in medaljo

Jani je k ekipi Enemon prišel pred svetovnim prvenstvom v kick-boxu v Beogradu. Izgubiti je želel dobra 2 kg telesne mase. Želel je izgubiti telesno težo, da bi dosegel kategorijo, vendar ne na račun mišične mase.

Hujšanje za borilne veščine

 

Težinske kategorije pri športih kot je kick-box so bile uvedene z namenom izenačenosti nasprotnikov; večji in težji nasprotnik bi namreč imel bistveno prednost pred manjšim in lažjim nasprotnikom. Pogosto se zato športniki v zadnjih tednih in dneh pred tehtanjem poslužujejo različnih načinov hujšanja, ki lahko tudi negativno vplivajo na športni rezultat. Med te načine spada dehidracija (izguba vode), ki se dosega s fizično aktivnostjo, premajhnim uživanjem tekočine, savnanjem, lahko pa tudi z zdravili za odvajanje vode (diuretiki). V želji po hitri izgubi teže športniki pogosto sledijo neuravnoteženim dietam – na primer ločevalni dieti. Tovrstne načine izgube teže se tekmovalcem odsvetuje. V nadaljevanju lahko preberete, kako smo se problema lotili pri Janiju.

Podatki iz prehranske obravnave

6.10.2016 (slabe 3 tedne pred tekmo)

Starost: 23 let

Teža: 81,1 kg

Višina: 184 cm

Odstotek telesne maščobe: 6,3 % (iz SUM 7 kožnih gub J-P 7)

Intenzivni intervalni treningi, tudi 2 treninga dnevno.

Izračunane dnevne potrebe po energiji: 4664 kcal (Cunninghamova enačba)

Postavljeni cilji

Cilj 1: telesna teža 79 kg 4 dni pred tehtanjem.

Cilj 2: uravnotežena optimalna športna prehrana v času priprav na tekmo.

Cilj 3: zmaga na svetovnem prvenstvu v izbrani kategoriji

Janiju smo ob intenzivnih treningih pripravili uravnotežen jedilnik, ki je pokrival vse potrebe po beljakovinah, esencialnih maščobnih kislinah in je omogočal regeneracijo po treningih. Jani je ob napornih treningih uspešno izgubljal težo z jedilnikom, ki je obsegal približno 3167 kcal – to je količina energije ob kateri bi se večina običajnih ljudi zredila in ne shujšala.

Jani je Enemon slim z dodanimi žitnimi kosmiči (za povečanje energijske vrednosti) uporabljal kot hitro pripravljen zajtrk, tako kaše kot ploščico pa je uporabljal tudi kot obrok za regeneracijo po treningu. Jedilnik je vseboval tudi 40 g prahu z izotonično raztopinoza optimalno regeneracijo po treningu.

Poglejte in si prenesite Janijev jedilnik

filetype_pdfPrehranski jedilnik za hujšanje pred tekmo Jani_BG

Rezultati:

Jani je že teden pred tehtanjem dosegel želeno izgubo teže, tako se mu ni bilo treba posluževati načinov izgube teže, ki bi lahko škodovali njegovemu zdravju in uspehu na tekmi.

hujšanje za športnike

Kratko poročilo iz svetovnega prvenstva v Beogradu:

‘Najprej bi se rad zahvalil za vaš trud, res ste mi pomagali. Za nobeno tekmo nisem lažje shujšal. V glavnem priboril sem si tretje mesto.’

Tudi ekipi Enemon je bilo v veliko veselje in čast sodelovati s tako zavzetim in discipliniranim borcem kot je Jani. Iskrene čestitke za dosežen velik uspeh na svetovnem prvenstvu in verjamemo, da bo s takim pristopom nekega dne kolajna še bolj žlahtna!