| Zdravo življenje

Ovseni otrobi so bili še pred kratkim namenjeni le za krmo, saj so na njih gledali zgolj kot na stranski mlevski produkt. K sreči pa so prehranski strokovnjaki prepoznali njihovo vrednost in pomen pri prehrani ljudi.

Učinkoviti pri diabetesu in povišanem holesterolu

Zelo pomembna sestavina ovsenih otrobov je polisaharid beta glukan, ki učinkovito znižuje raven holesterola v krvi. V primerjavi z ovsenimi kosmiči, imajo otrobi kar petdeset odstotkov več prehranske vlaknine.

beta glukan znižuje holesterol

Ovseni otrobi so živilo z nizkim glikemičnim indeksom (15), zato so priporočljivi za prehrano diabetikov. Seveda se je pri sladkorni bolezni, kljub vključevanju ovsenih otrobov v vsakodnevne obroke, potrebno držati diete z nizko vsebnostjo sladkorja. Ob pravilni prehrani bodo sladkorni bolniki z rednim uživanjem ovsenih otrobov lažje ohranjali raven sladkorja v krvi.

 

Z ovsenimi otrobi do izgube odvečnih kilogramov

Ovsene otrobe pogosto vključujejo v shujševalne diete. Z ovsenimi otrobi zaužite topne prehranske vlaknine v prebavilih absorbirajo vodo in sicer do tridesetkrat toliko, kot je njihov volumen. Ob tem se napihnejo in zapolnijo želodec ter s tem sprožijo občutek sitosti.

Z absorbcijo vode tudi zadržijo maščobe in sladkorje na poti skozi prebavni trakt in preprečijo njihovo resorbcijo. Tako lahko rečemo, da so ovseni otrobi »pobiralci in odstranjevalci« maščob in sladkorja, kar zniža končno kalorično vrednost obroka. Ob rednem uživanju, v kombinaciji z drugimi živili, prispevajo k izgubi telesne teže.

Ne glede na bogato vsebnost vlaknin v ovsenih otrobih, pa naj ne bodo njihov edini vir. Zato jih kombiniramo s sadjem in zelenjavo z visoko vsebnostjo vlaknine (grenivka, slive, brokoli, por …). Ovseni otrobi so  koristni tudi zaradi pozitivnega vpliva na uravnavanje prebave, saj pri hujšanju pogosto pride do zaprtja.

 

Bogata hranilna vrednost

Ovseni otrobi vsebujejo kar 15,5 % beljakovin z ugodno aminokislinsko sestavo (v beli moki jih je med 8 in 13 %), 9,6 % celuloze (v beli moki 0,2 %) in 5,4 % skupnih mineralnih snovi (v moki od 0,3 do 0,6 %).

ovseni otrobi z jogurtom

Med mineralnimi snovmi izstopajo mangan, fosfor, magnezij in železo. Fosfor igra pomembno vlogo pri ohranjanju čvrstih kosti in zdravih zob. Mangan ima pozitiven vpliv na številne metabolne procese in preprečuje škodljive vplive prostih radikalov. Magnezij prispeva k razvoju kosti, gradnji beljakovin, delovanju encimov, uravnavanju mišičnega tonusa, zdravju zob in pomembno podpira imunski sistem. Igra tudi pomembno vlogo pri metabolizmu maščob. Železo skrbi za »transport« kisika in tvorbo rdečih krvnih teles ter pomembno vpliva na odpornost.

Ne le zdravi, tudi dobri

Enemon ovseni otrobi pa niso le zdravi, pač pa tudi okusni. Razlog je način izdelave otrobov z ekstrudiranjem in dodatek naravnega sladila iz stevije, ki ga lahko uživajo tudi sladkorni bolniki. Priporočljiva dnevna količina ovsenih otrobov je 50 gramov, načinov za pripravo oziroma uporabo z drugimi živili pa je veliko. Lahko jih vmešate v jogurt, doma pripravljene sirne namaze, dodate v maso za palačinke in omlete, posujete po solati, vmešate v zelenjavne juhe, dodate v smoothije, uporabite pri pripravi kruha ali peciva…

Razlogov, da obroke obogatite z Enemon ovsenimi otrobi je res veliko!

Znižuje holesterol

Ovseni otrobi