| Zanimivosti

Kar morate narediti je, da se usedete in namenite nekaj misli samo v to, kar je za vas RESNIČNO POMEMBNO. Ne vzame preveč časa in ravno prav planiranja, da si postavite CILJE, ki jih resnično lahko dosežete. No, pa dajmo!

‘PAMETNO’ POSTAVLJANJE CILJEV

Postavite si pametne cilje ob kavi

V naravi ljudi je, da si želimo napredovati – doseči boljše stanje od trenutnega. Ko napredek ali cilje dosežemo, se počutimo ponosni nad svojimi DOSEŽKI, ki so GONILO POMENA in STRASTI v našem življenju.

Da bi bili čim bolj uspešni pri doseganju za nas pomembnih ciljev moramo k temu pristopiti na ‘PAMETEN’ način. V angleškem jeziku obstaja besedna skovanka ‘SMART’, ki sama po sebi v prevodu pomeni pametno in vsebuje inicialke prvih 5. vodil  (Specific, Measureable, Achievable, Relevant, Time-based) za ‘PAMETNO’ POSTAVLJANJE CILJEV.

Pa si poglejmo na primeru:

  1. Odločite se, da se boste začeli bolj zdravo prehranjevati
  2. Odločite se, da boste začeli bolj redno telovaditi

CILJE moramo PLANIRATI

Ali je vaš CILJ:

1. SPECIFIČEN (Točno kaj boste naredili?):

Določimo kaj točno bomo naredili

  1. Pojedel(a) bom 400g zelenjave in 250g sadja vsaj 5x tedensko
  2. Prehodil(a) bom 5km vsaj 5x tedensko

 

2. MERLJIV (Kako boste merili vaš napredek?):

 

Merljivost_CILJI

CILJ naj bo merljiv

  1. Stehtajte količino zelenjave in sadja, ki ga boste pojedli (najlažje kar v trgovini)
  2. Izmerite traso, uporabite pametni telefon ali drugo napravo, da boste vedeli kdaj ste dosegli cilj

 

3. DOSEGLJIV (Je vaš cilj realen?):

  1. Ja, lahko si privoščite 400g zelenjave (sveža, kuhana, zamrznjena, konzervirana) in 250 g sadja (eno večje jabolko ali pomaranča)
  2. Ja, lahko hodite vsak dan in zmanjšate čas sedenja

    Veselje in ponos ob dosegljivem in doseženem cilju

 

4. RELEVANTEN (Ali vas vaš cilj napolni s strastjo in pomenom?):

Vprašajte se:

  1. ZAKAJ vam je mar, da pojeste 400 g zelenjave in 250 g sadja na dan?
  2. ZAKAJ vam je mar, da prehodite 5 km na dan?

Mogoče je vaš odgovor:

  1. Da veste, da boste tako bolj zdravi, bolj vitki, se bolje počutili in da boste tako lažje kontrolirali apetit in težo….
  2. Da veste, da boste tako postali aktivni, vitalni, močni, da vam bo to izboljšalo počutje, zdravje, spanec in boste tako lažje kontrolirali apetit in težo…

Oba odgovora se slišita dobro.

Naj vas CILJ napolni s strastjo

 

5. ČASOVNO DEFINIRAN (Ali ste naredili realističen časovni okvir za dosego vašega cilja?):

Začeli boste s planom.

Cilju določite časovno komponento

CILJU določite časovnico

  1. Najprej preverite koliko zelenjave in sadja pojeste trenutno in koliko je še potrebno, da pridete do 400 in 250 g. Recimo, da pojeste na dan 100g zelenjave in 100 g sadja. OK, planirajte, da boste vsak teden dodali npr. 50 g zelenjave in 50 g sadja. V naslednjih tednih postopoma preidite do zastavljene količine. Potem SI ZAOBLJUBITE, da boste pojedli 450g zelenjave in 200g sadja na dan vsaj 5x tedensko, dokler vam to ne preide v navado.
  2. Na začetku preverite koliko (k)m prehodite trenutno. Recimo, da prehodite 2 km. OK, planirajte povečanje za npr. 200-500m vsak dan. Če ste bili do sedaj večinoma sedeči NE začnite takoj s 5 km na dan! Počasi zgradite močno bazo preko enega meseca. Potem SI ZAOBLJUBITE, da boste hodili 5km na dan vsaj 5x tedensko, dokler vam to ne pride v navado.

Ko enkrat dosežete CILJ in se počutite suvereni, ga lahko nadgradite…

  1. Glede bolj zdravega prehranjevanja si lahko preberete v naslednjih člankih: 10 korakov na poti do zdrave prehrane  in kaj_je_zdrava_prehrana ali poskusite z uravnoteženim prehranskim načrtom
  2. Kaj če bi poskusili s skupinsko vadbo ali vpisom v športno društvo in se pridružili ostalim podobno mislečim?

Začnimo s ‘PAMETNIMI’ CILJI in PRVIM KORAKOM na tej poti.

6. Predlagamo, da uporabite pravilo 80/20 v povprečju izpolnite ta cilj v 80% in si pustite 20% za se zgodi obdobja. Še zmeraj bo vse dobro.

7. VZTRAJAJTE naprej ne glede na vse, z očmi (vizualizacija) na cilju!