Prehrana za boljši rezultat na maratonu. Kaj je carbo-loading?

| Prehranjevanje

špageti_carbo_loading

Ko se ukvarjamo z vadbo hitro opazimo, da se naša zmogljivost od dneva do dneva razlikuje. Opazno težje treniramo če je že pozno popoldan, zadnji obrok, ki smo ga zaužili pa je bil zajtrk. Tudi če smo prejšnje dni preveč trenirali imamo občutek izpraznjenosti, ne zmoremo pravih pospeškov. To je zato, ker so naše zaloge hitro razpoložljive energije zmanjšane. (več …)


»Proti-prehladni« vitamini in minerali

| Prehranjevanje

vitamin C v prehrani

Kako uživati v zimi in čim manj preležati zaradi prehladnih obolenj? To se sprašujejo tako starši otrok, ki kar nočejo s snega, kot vsi, ki so radi aktivni in jih je nekoliko strah zimskih mesecev, ki poleg snega prinašajo tudi bolj ali manj pogoste prehlade. (več …)



Kdo ima večji hladilnik?

| Prehranjevanje

Naši predniki so pred več sto oziroma več tisoč leti imeli povsem drugačen odnos do hrane. Kot lovci in nabiralci so jedli tisto, kar so ulovili oziroma nabrali. Jedli so takrat, ko so imeli hrano. Postopoma so začeli hrano konzervirati; vrsta in količina hrane sta bili odvisni od letnega časa, vremena in starosti. (več …)


Ogljikovi hidrati – hrana za možgane in mišice

| Prehranjevanje

Skrajnosti niso nikoli dobre. To predvsem velja pri različnih dietah. Se še spomnite zveličavne zeljne diete? Pa diete brez mleka in mlečnih izdelkov, brez mesa, izključno z mesom, brez ogljikovih hidratov, s poudarkom na ogljikovih hidratih …. Še pred letom dni je bila dieta brez oziroma z malo ogljikovimi hidrati zelo popularna. Čeprav so zdravniki opozarjali, da ločevalne diete niso primerne, se je prepričanje o škodljivosti ogljikovih hidratov vedno bolj širilo. Nasprotno pa je dokazano, da tako preveč kot premalo zaužitih ogljikovih hidratov ne vpliva dobro na počutje in zdravje ljudi. (več …)


Okusno in zdravo sadje – od vrtnih jagod do eksotičnega jagodičevja

| Prehranjevanje

Čeprav je prva misel ob omembi skupine sadja z imenom jagodičevje vrtna jagoda, pa je še cela vrsta drugega jagodičevja, ki imajo veliko blagodejnih učinkov na zdravje in počutje. Najbolje je, da si jih privoščimo sveže v polni sezoni. Sezona jagodičevja je kar dolga: od konca maja tja do konca oktobra. V tem času jih lahko tudi konzerviramo na različne načine – posušimo, naredimo sok, marmelade z malo sladkorja ali pa jih zmrznemo. Jagodičevje je namreč bogat vir vitaminov, mineralov, antioksidantov in drugih blagodejnih učinkovin. (več …)


Proteinski praški da, a ne kot nadomestilo obroka

| Prehranjevanje

Proteinski napitki

S proteinskimi praški ni čisto nič narobe, so priročen vir beljakovin. Nekateri izolati beljakovin iz sirotke vsebujejo tudi precej kalcija ter dodane vitamine in minerale. Če uporabljate beljakovinske praške kot nadomestilo obroka, pa bi se morali vprašati, ali se ne prehranjujete enostransko. (več …)


Poletna dieta: kaj jesti in piti, ko je vroče

| Prehranjevanje

lahek večerni obed izpod peke

Poletja zadnjih nekaj let so vse bolj vroča. Na prenašanje vročine pa na več načinov vpliva tudi hrana in pijača. Preberite, kako različna hrana vpliva na prenašanje vročine, kako lahko omilimo učinke vročine in zakaj se v vročini sami po sebi izogibate določeni hrani. (več …)


Sončna očala so lahko tudi škodljiva

| Zdravo življenje

Sončna očala. Oko je neverjeten organ – je zelo občutljivo, a obenem ima neverjetne sposobnosti samozaščite in prilagajanja. A kljub temu je potrebno očem posvetiti več pozornosti predvsem, ko jih izpostavimo močni svetlobi in UV žarkom. (več …)


Braunemon – Drugih pet zlatih pravil obnašanja na soncu

| Zdravo življenje

Že upoštevate prvih pet zlatih pravil obnašanja na soncu, ki smo vam jih zaupali pred nekaj dnevi? Sonca je vedno več, njegova moč pa tudi še kar raste. Kakšen je napovedani dnevni UV indeks lahko spremljate na spletni strani Agencije RS za okolje – rubrika biovremenska napoved. Opozorilo meteorologov, da napovedani UV indeks ne upošteva odbitega dela UV sevanja, je pomembno predvsem, če se odpravljate v hribe ali na plažo, saj je tam odboj od svetlih skal oziroma peska ali vodne gladine velik. (več …)