| Prehranjevanje

To, da je treba pojesti več prehranske vlaknine in da je nujna sestavina zdrave prehrane ste verjetno že slišali. Pa veste zakaj je prehranska vlaknina tako dobra za vaše zdravje? Zaprtje je težava, ki ima lahko več vzrokov, najpogostejši pa je pomanjkanje vnosa prehranske vlaknine.

VLOGA PREHRANSKE VLAKNINE PRI VZDRŽEVANJU NORMALNE PREBAVE

Prehranska vlaknina in zaprtje

KAJ JE ZAPRTJE IN ZAKAJ SE POJAVI?

Zaprtje se kaže z nerednim izločanjem majhnih količin trdega blata. Spremljajo ga lahko glavobol, slabo počutje, bolečine v trebuhu, napihnjenost in bolečine pri iztrebljanju. Vzrokov za pojav zaprtja je veliko. Na nekatere lahko vplivamo s spremembo vedenja, na druge pa ne. Težave z nerednim odvajanjem so pogostejše v starosti zaradi upočasnjenega gibanja črevesa (peristaltike), lahko so tudi posledica uživanja nekaterih zdravil (opiati, antiacidi).

Pogosto je vzrok nerednega odvajanja tudi nezadosten vnos vode, najpogosteje pa zaprtje povzroča neustrezna prehrana revna s prehransko vlaknino in tudi namerno zadrževanje blata (na primer kadar se zjutraj mudi in ni časa za fiziološke potrebe).

zaprtje povzroča bolečine v trebuhu

Na pogostejše odvajanje lahko vplivamo s prehrano z veliko prehranske vlaknine, primernim vnosom tekočine in gibanjem.

Priporočen vnos (>30 g) prehranske vlaknine lahko dosežete z zadostnim uživanjem polnozrnatih žitnih izdelkov (ovseni kosmiči, polnozrat kruh, polnozrnate testenine itd.), zelenjave in sadja. Izbira okusnih živil, ki vsebujejo prehransko vlaknino ni težka. Glede na priporočen vnos izberite živila, ki so vam všeč in jih vključite v vsakodnevno prehrano. Vnos prehranske vlaknine lahko povečate tudi z uživanjem izdelkov, ki imajo naravno visoko vsebnost prehranske vlaknine. Takšno funkcionalno živilo so Enemon otrobi z ajdo in Enemon otrobi.

 

KAJ JE PREHRANSKA VLAKNINA?

Prehranska vlaknina so ogljikovi hidrati, ki se ne morejo prebaviti s človekovimi prebavnimi encimi. Že dolgo vemo, da prehranska vlaknina, nekoč imenovana tudi »balastne snovi«, ni nepotrebna neprebavljiva sestavina hrane ampak ima v prehrani poseben fiziološki in zdravstveni pomen. Prehranska vlaknina ima številne fiziološke vplive: pospeševanje prehajanja črevesne vsebine, preprečevanje pojava raka debelega črevesja, zniževanje holesterola v krvi ter vpliv na manjše povišanje glukoze v krvi po zaužitju obroka.

Pod prehransko vlaknino danes razumemo veliko sestavin hrane, ki imajo v rastlinah vlogo sestavine celičnih sten (celuloza, hemiceluloza, lignin) pa tudi kot zaloga energije (galaktomanani, inulin, rezistentni škrob). Različne vrste vlaknine imajo med prebavo v različnih predelih prebavil precej različne lastnosti in povzročijo različne učinke.

V grobem delimo prehransko vlaknino glede na topnost, torej, ali se topi v vroči vodi ali ne. Zlasti netopna vlaknina ima ugoden in očiten učinek na prebavo. Pšenični otrobi sodijo med vire netopne prehranske vlaknine, katere glavna vloga je, da v želodcu in tankem črevesju nabrekne in veže več kot trikratno maso vode. Tako naravno poveča količino črevesne vsebine, to pa poveča tlak v črevesju, kar je za telo naraven (fiziološki) signal za sproženje krčenja debelega črevesa – odvajanje blata. Ob uporabi je rezultat redno odvajanje mehkega blata, kar je za zdravje in počutje človeka zelo pomembno.

Inovacija leta 2016 Otrobi z ajdo_prehranska vlaknina

Otrobi Enemon in Otrobi Enemon z ajdo so žitni izdelek, katerega uporaba na naraven način rešuje težave s počasno prebavo in zaprtjem, ki so posledica pomanjkanja prehranske vlaknine v prehrani. Lahko jih uživate samostojno kot pripravljen obrok z mlekom ali jogurtom v okviru zdrave mešane prehrane ali kot funkcionalni dodatek pri pripravi jedi (kruha, keksov, omak, juh ipd.). Priporočamo, da jih zaužijete razmočene v najmanj 0,5 dL tekočine. Ker otrobi nabreknejo in vežejo veliko vode, je pomembno zaužiti otrobe z zadostno količino tekočine.

 

x